fbpx
search
IT-support

Våra medarbetare finns nära för snabba lösningar

Med ett supportavtal får du snabb tillgång till CloudPros IT-support. Vår servicedesk har erfarna medarbetare som tar emot och löser dina ärenden.

IT-support av toppklass

CloudPro sätter ett stort värde att ha en hög tillgänglighet för våra kunder. Därför har vi valt att satsa på en egen IT-support. Det innebär att våra supporttekniker har en närhet till våra konsulter vilket skapar kortare ledtider när det kommer att avhjälpa incidenter och förfrågningar.

Våra konsulter har lång erfarenhet av kundbemötande och förutom att ta emot ärenden via telefon, e-post och vårt ärendehanteringssystem så jobbar de på plats hos våra kunder. CloudPro garanterar att våra medarbetare har den kunskap som krävs för att hjälpa er med ärenden som påverkar er verksamhet. Allt för att minimera kostsam nedtid i verksamhetskritiska system.

Det finns en bred erfarenhet och en vilja att stötta varandra inom vår supportorganisation. Hela tiden med utgångspunkten att hjälpa våra kunder snabbt och effektivt. Det ska helt enkelt löna sig för våra kunder att välja CloudPro som en extern IT-support.

– Eric Ceder, vice vd och konsultchef hos CloudPro

Hög kundnöjdhet

För att säkerställa kvalitén i vår IT-support mäter vi vår kundnöjdhet kontinuerligt. Där är det tydligt att våra kunder uppskattar den support som ges. När det kommer till sannolikheten att de som använder vår servicedesk ”skulle rekommendera CloudPro till en vän eller kollega” ligger vi långt över benchmark i Sverige månad efter månad. Det är vi oerhört stolta över och något vi aktivt jobbar för att bibehålla.

Från kontorstid till 24/7 

Vår servicedesk är öppen för kundärenden under normal arbetstid, 08:00–17:00, alla helgfria vardagar. Har din verksamhet större behov finns möjligheterna, genom ett specialavtal, att få tillgång till vår IT-support från klockan 06:00.

Grundpaket servicedesk

  • Tillgång till servicedesk helgfria vardagar 08:00–17:00.
  • 5 minuter felsökning och tillhörande åtgärder, övrig tid debiteras enligt prislista.
  • Möjlighet att registrera ärenden via telefon, e-post och vårt ärendehanteringssystem.
  • Möjlighet till månadsrapporter.
  • Normal prio – garanterad svarstid inom 8 timmar.
  • Hög prio – garanterad svarstid inom 2 timmar.

Pris: 2 500 kronor per månad.

IT-support på plats hos er

Att bygga upp en egen IT-avdelning med tillräcklig kunskap är svårt i ett segment där kampen om kompetens är hårdare än någonsin. Därför kan det vara lönsamt att använda en extern IT-support, det kan vara tillräckligt med en IT-support ”på distans”, men behovet kan vara större. Då kan CloudPro komma ut och jobba på plats hos er. Det kan handla om allt från fyra timmar till flera dagar i veckan. Allt utifrån ert behov. Detta går givetvis att skala upp och ner efter behov. Då får du även möjlighet att ta del av vår långa erfarenhet och vår expertkompetens som kan hjälpa er verksamhet att ha ett proaktivt förhållningssätt till er IT-miljö.

Pris: Offert beroende på omfattning.

Beredskapsavtal vid drifttjänster

Har ni drifttjänster hos CloudPro är det fördelaktigt att teckna ett beredskapsavtal med CloudPro. Det innebär tillgång till vår IT-support dygnet runt, sju dagar i veckan. 24/7 helt enkelt. Då finns beredskapspersonal tillgänglig utanför ordinarie öppettider för vår servicedesk. 

Pris: Offert beroende på omfattning.

Vill du veta mer?

Eric Ceder

Konsultchef eric.ceder@cloudpro.se +46 73 066 28 00

Peter Lindén

Ansvarig IT-support peter.linden@cloudpro.se +46 10 470 65 51

En genomtänkt plan för din IT-säkerhet

Det finns inte en mall, en åtgärd eller ett facit för att skapa en säker IT-miljö. Alla verksamheter har sina egna utgångspunkter. Gemensamt är dock att det krävs en genomarbetad plan som dessutom är förankrad genom hela organisationen.


Läs mer