fbpx
search
6 december, 2018

CloudPro behåller ledande position

För sjätte året i rad levererar CloudPro hög kundnöjdhet när det kommer till lösningar för infrastruktur och drift. Vi är helt enkelt ledande i Sverige.

Kvalitet som överträffar förväntningarna

”Nyckeln till kundnöjdhet är att förstå kundens behov”, säger Rikard Elofsson, CTO, CloudPro

Rikard Elofsson, CTO, CloudPro.

CloudPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2018 enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning. Radar genomför sedan 2011 årligen en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet.

– Nyckeln till kundnöjdhet är att förstå kundens behov, föreslå en lösning som passar och leverera en kvalitet som överträffar förväntningarna. Med vår långa erfarenhet av branschen, tekniska nyfikenhet och lyhördhet inför kundernas önskemål har vi sex år i rad placerat oss i toppen av Sveriges driftleverantörer, säger CloudPros CTO, Rikard Elofsson, som själv har jobbat i koncernen sedan 1998.

Ledande kundnöjdhet för sjätte året i rad

Lika glädjande som årets resultat är det faktum att det inte handlar om en engångsföreteelse. Det är alltså sjätte året i rad som CloudPro kan titulera sig som ledande inom infrastruktur och drift. För CloudPro handlar det om att möta upp till våra högt ställda förväntningar på oss själva samt genom det skapa långa och ömsesidigt fruktbara kundrelationer.

– Det är ett värdefullt kvitto på att vårt ständiga arbete som partner – snarare än leverantör – bär frukt. Något som ger våra kunder en bra plattform att driva sina affärer på, säger Rikard Elofsson.

Offensiva satsningar

Under det senaste året har CloudPro genomfört offensiva satsningar för att stärka vår position som en pålitlig och ledande leverantör av driftlösningar. Inte minst genom ett nytt och toppmodernt datacenter.

– Det visar att vi är starka och tror på regionen. Vår kompetens och våra lösningar attraherar kunder från hela Sverige som vill ha säker lagring inom landets gränser, säger Rikard Elofsson.

Årets undersökning engagerade cirka 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet.


Du kanske även vill läsa

10 december, 2019

Vi stöttar ”Let’s Make Love Great Again”

"Värsta bästa nätet" av Maria Dufva kan delas ut till Sveriges alla grundskoleelever och specialklasser

Fortsätt läsa
20 november, 2019

CloudPro på plats i Seattle när SQL server 2019 presenterades

När 2019 års upplaga av PASS Summit genomfördes i Seattle fanns CloudPros Jan Lundström på plats. Här delar han med sig av sina ...

Fortsätt läsa
14 november, 2019

CloudPro rekryterar IT-projektledare

För att stärka upp vårt team för professional services rekryterar CloudPro Julia Dora som projektledare och IT-konsult. Hon har ett ...

Fortsätt läsa