search
20 december, 2017

Fortsatt kundfokus en ledstjärna för CloudPro

Med julen runt hörnet kan CloudPro snegla tillbaka på ett framgångsrikt 2017. Samtidigt är det fullt fokus på framtiden.
”CloudPros framgångar hänger på att vi kan bidra till att andra företag utvecklar sin verksamhet. Ett fortsatt kundfokus kommer vara en absolut ledstjärna för oss”, säger Gurra Gustafsson, VD för CloudPro.

Kunder i fokus

Någonstans blir det självklart att börja där när 2017 ska sammanfattas. Med våra kunder i fokus. För efter flera året i toppen av Radars kundnöjdhetsundersökning fick CloudPro äntligen kliva ”överst på pallen” när det kommer till området för IT-infrastruktur och drift.

– Vi är oerhört stolta över utmärkelsen, samtidigt förstår vi och är väldigt ödmjuka inför det jobb som krävs för att behålla positionen på en hårt konkurrensutsatt marknad där kvalitet alltid är primärt, konstaterar Gurra Gustafsson.

Bra lönsamhet och ökad omsättning

Medvinden har varit stark under året och det är något som gjort att vi förutom flera rekryteringar till huvudkontoret i Karlstad även fyllt på med personal i Stockholm och Göteborg. Processen med att fylla på organisationen med spetskompetens kommer att fortsätta under 2018 och där ser vi möjligheter att även stärka upp vårt Örebrokontor.

– Vi har expanderat – rejält. Samtidigt har vi en bra lönsamhet och ökar dessutom vår omsättning, vi har till och med överträffat våra omsättningsmål, säger Gurra Gustafsson som även konstaterar att CloudPro har växt med sitt erbjudande och klivit in i nya kundsegment under året.

CloudPro har under 2017 även tagit ett par kliv närmare molnen – då pratar vi om huvudkontoret i Karlstad där flyttlasset gått från första till fjärde våningen på Kungsgatan 12.

– En stimulerande och kreativ miljö för alla våra medarbetare, vi har dessutom möjlighet att växa lokakerna, säger Gurra Gustafsson.

Koncernen utvecklas

CloudPro är en del av Combined Excellence och även inom koncernen syns en positiv utveckling – inte minst genom förvärv av nya spännande företag som har gjorts under det gångna året.

– Där ser vi positiva effekter när vi får chansen att utveckla våra gemensamma kunder, säger Gurra Gustafsson.

Förutom att hjälpa våra kunder i deras digitala resa har vi påbörjat en egen framtidsresa där det handlar om viktiga digitaliseringar och moderniseringar i vår egen fysiska miljö.

– Det innebär att vår strategi för hur vi arbetar mot våra kunder har spetsats till för att lösa våra kunders ärenden mycket snabbare. Vi kommer också investera i ett process- och automationsprogram, säger Gurra Gustafsson.

Kontakta oss


Du kanske även vill läsa

28 juni, 2018

Sommartider – vår servicedesk är öppen som vanligt

Sommaren och semestertider står för dörren, men CloudPros servicedesk är öppen precis som vanligt hela sommaren.

Fortsätt läsa
30 maj, 2018

Nytt datacenter del av offensiv satsning

CloudPros driftlösningar är hjärtat som pumpar ut blodet i vår verksamhet. Genom investeringar i ett nytt datacenter tar vi nu sikte på ...

Fortsätt läsa
25 maj, 2018

Så hanterar CloudPro personuppgifter

Information om hur vi jobbar internt med GDPR samt hur vi tillsammans med våra kunder skapar avtal mellan personuppgiftsansvarig och ...

Fortsätt läsa