fbpx
search
26 juni, 2020

IT-support i Karlstad – två starka organisationer blev en

Kompetensöverföring på distans under en utmanande vår. Sedan den 1 juni har två starka supportorganisationer – CloudPro och X-Border – blivit en för effektiv IT-support i Karlstad – med kunder i hela Sverige.

Kundnöjdhet för IT-support i Karlstad

CloudPro har länge eftersträvat hög kundnöjdhet för sin IT-support i Karlstad. Nu är målet att lyfta nivån ytterligare ett hack med hjälp av den gemensamma supportorganisation som skapats efter förvärvet av X-Border.

Den 1 juni blev två supportteam ett och alla medarbetare jobbar med samma kunder och i samma ärendehanteringssystem. En utmaning under rådande förhållanden under våren 2020. Planen var att X-Borders personal skulle flytta in i CloudPros lokaler i början av mars. Sedan kom rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten att jobba hemifrån om möjligt. Något som vi rättat oss efter.

– Det har varit en utmaning rent praktiskt, konstaterar Magnus Eriksson, Chief Support Officer hos CloudPro.

Digitala möten och genomgångar

– Vi har dock tack vara många digitala möten och genomgångar nu äntligen en gemensam supportorganisation för X-Border och CloudPro – Cloud Support. Det känns riktigt bra och spännande. Vi känner att vi har en helt annan dynamisk uppsättning på personalsidan. Vi kompletterar varandra på ett riktigt intressant och bra sätt. Våra kunder får ta del av bredare erfarenhet och kunskap tack vare att vi ni har ett team för IT-support i Karlstad.

LÄNK: CloudPros supportportal.

Intern kompetensöverföring

Främsta fokus har varit intern kompetensöverföring, inte minst eftersom det är dags för semestertider.

– Vi kommer in med olika kunder som har sina specifika system – även om det såklart finns mycket gemensamt också – så den kundinformationen är viktigt att skapa kunskap och förståelse kring. Att vi nu jobbar i samma ärendehanteringssystem underlättar mycket. Och redan nu, efter några veckor, så hanterar vi alla kunders ärenden bra och effektivt, säger Magnus Eriksson.

IT-support i Karlstad öppet under semestertider

Med semestertider för dörren så passar vi på att informera om att vår IT-support i Karlstad har samma öppettider som vanligt, det gäller hela sommaren.  Vår Cloud Support är öppen för kundärenden under normal arbetstid, 08:00–17:00, alla helgfria vardagar. Har din verksamhet större behov finns möjligheterna, genom ett specialavtal, att få tillgång till vår IT-support från klockan 06:00.

Vill du meta mer?

Magnus Eriksson

Chief Support Officer magnus.eriksson@cloudpro.se +46 10 470 46 64

Du kanske även vill läsa

24 november, 2020

Andreas och Deniz – nya i supporten

CloudPro fortsätter att stärka upp sin organisation för att kunna leverera snabb och effektiv IT-support. Det handlar om Andreas Eriksson och ...

Fortsätt läsa
4 november, 2020

Varierande roller hos CloudPro för Julia och Pierre

Möt två av CloudPros medarbetare.

Fortsätt läsa
2 november, 2020

Nytt bolag inom CloudPros koncern

Dynamic Smartsourcing AB och Smiling Workplaces AB går samman och bildar ett nytt bolag.

Fortsätt läsa