fbpx
search
11 oktober, 2019

Jobba i IT-support – våra medarbetare berättar

Nu rekryterar CloudPro till sin IT-support. Intresserad? Här berättar våra servicedeskmedarbetare om hur det är att jobba hos oss.

Jobba i IT-support – CloudPro rekryterar

Just nu ser vi ett behov av att utöka vår organisation – det innebär att det finns möjlighet för dig att jobba i vår IT-support. Läs mer om tjänsten och sök tjänsten via vår rekryteringspartner Qtym. Här berättar våra medarbetare i vår servicedesk om hur det är att jobba på CloudPro.

Stor variation av kunder och arbetsuppgifter

”Att jobba i IT-support hos CloudPro är utmanande med en stor variation av kunder och arbetsuppgifter. Dynamiken gör att varje dag skiljer sig från den förra och där ligger bästa med att jobba där.”

”CloudPros IT-support ger även stora möjligheter att utveckla sig inom flera områden, active directory, SQL, applikationssupport, Office 365 och IT-drift. Listan kan göras ännu längre. Vi har ett sammansvetsat team där vi jobbar nära varandra och där alla hjälps åt för våra kunders bästa.”

– Peter Lindén, servicedesk manager

Peter Lindén, servicedesk manager

Peter Lindén, servicedesk manager.

Trivs bättre för varje dag som går

”Hade jag fått den frågan en vecka in på min anställning så hade svaret varit: ’Svårt, allt är bara nytt och man ska in här och där för att kunna lösa support uppgifter åt kund. Det här är ingenting för mig’.”

”Den känslan är helt bortblåst nu när jag börjar närma mig mitt första år på CloudPro. Har man bara ett ’servicemindset’ och viljan att hjälpa de kunder som ringer in med både små och stora problem så har man kommit en bra bit på vägen. Vårt team jobbar tight och det finns inget vi inte kan lösa tillsammans. Känslan av att ’jag måste kunna allt sedan innan’ finns inte kvar. Jag trivs bara bättre för varje dag som går.”

Victor Svärd, Field Service Technician

 

Kollegorna en stor trygghet

”Att jobba i IT-support hos CloudPro kan kännas som ett ’tungt’ arbete – till att börja med. Eftersom vi har många kunder att hantera och det är många system att jobba i. Men har man rätt inställningen och vill höja sin kompetens löpande är detta rätt arbete.”

”Om man inte kan eller behöver hjälp så finns alltid kollegorna på supporten samt våra konsulter nära till hands vilket i sin tur leder till en stor trygghet på arbetet. Här får man även möjligheten att utveckla sig inom flera områden.”

Robert Bråth, Service Technician

 

En chans att jobba på plats hos våra kunder

”Jag har jobbat i organisationen länge, men känner fortfarande att det är varierande och utvecklande att gå till jobbet varje dag. Att jobba i IT-support hos CloudPro innebär inte bara att man svarar på mail och i telefon utan det finns även en möjlighet att jobba på plats ute hos kunder vilket jag uppskattar. Sedan är det en väldigt bra stämning på jobbet med många trevliga kollegor.”

Olov Mogren, Service Technician


Du kanske även vill läsa

20 november, 2019

CloudPro på plats i Seattle när SQL server 2019 presenterades

När 2019 års upplaga av PASS Summit genomfördes i Seattle fanns CloudPros Jan Lundström på plats. Här delar han med sig av sina ...

Fortsätt läsa
14 november, 2019

CloudPro rekryterar IT-projektledare

För att stärka upp vårt team för professional services rekryterar CloudPro Julia Dora som projektledare och IT-konsult. Hon har ett ...

Fortsätt läsa
4 november, 2019

CloudPro AB expanderar och förvärvar X-Border AB

CloudPro AB expanderar inom drift, infrastruktur och molntjänster genom förvärv av X-Border AB. Genom förvärvet förstärker CloudPro sin ...

Fortsätt läsa